Fitness bij kinderen en jeugd

Fitness bij kinderen en jeugd onder de 15 jaar? Geen probleem bij ons!

Het trainen met weerstand en gewichten is sowieso niet slecht voor ze omdat kinderen hier sterker van worden, dit is zo bij; voetbal, judo, tennis, handbal, turnen en met fitness is dit niet anders.
Het komt allemaal aan op goede begeleiding, kennis, kunde en coaching.

Wanneer minderjarigen bij ons lid willen worden, gaan wij eerst een gesprek aan samen met een ouder of voogd waarbij we nagaan of deze er volledig achterstaan. Dat wij als sportschool verwachten dat er serieus gesport gaat worden en bespreken we onze aanpak bij deze groep sporters.

Er wordt bij jeugd altijd een eerste begeleide training gedaan a.d.h.v. een schema. We lopen samen het hele schema door waarbij we een grondige uitleg per oefening geven en bepalen met welke weerstand (gewicht) er gewerkt gaat worden en of een bepaalde oefening eventueel aangepast dient te worden bijv. wegens gebrek aan souplesse. Zo kan er op een veilige manier getraind worden zonder dat er blessures ontstaan. Zoals gezegd stemmen we de oefenstof altijd af op de individu, omdat er bij deze jonge groep vaak veel verschil zit tussen lengte, souplesse, kracht en behendigheid.
Bovendien krijgen de jongste leden net als onze andere leden, elke 6 weken een nieuw en aangepast schema die we dan weer volledig door spreken en door lopen.

En omdat er bij ons continue begeleiding is zullen we ook actief blijven begeleiden en corrigeren waar nodig en zijn we altijd aanwezig voor vragen en eventuele onduidelijkheden.